Irena Zatloukalová: Ve firemní komunikaci se nevyplatí natírat věci na růžovo

Irena Zatloukalová: Ve firemní komunikaci se nevyplatí natírat věci na růžovo

Jak dělat a o čem je PR? Dobré PR se neměří na počet článků v novinách, ale je mnohem komplexnější. O PR, reputaci a o tom, jak by měla firma komunikovat s Irenou Zatloukalovou.

Rozhovor můžete jednoduše poslouchat na vašem telefonu v těchto aplikacíchPoslechněte si v aplikaci

V rozhovoru uslyšíte:

  • Co je vlastně PR je co zahrnuje.
  • Proč se PR věnovat a co je reputace firmy.
  • Jak komunikovat dovnitř firmy a ven a jestli říkat oběma stranám věci stejně otevřeně.
  • Pravidla krizové komunikace.
  • Jak poznat dobrou PR agenturu.
  • Jestli je výhodnější mít interní PR tým nebo externistu.
  • Jak poznáte, že pracujete s dobrým PRistou.
  • Proč motto “Fake it, till you make it.” nefunguje.

O epizodě

PR není jen o tom, že se o nás píše v novinách. PR je o budování a řízení reputace. Komunikace firmy by měla být konzistentní. Pravdivá, autentická, ve všech komunikačních kanálech stejná a otevřená. A to nejen ven, ale i dovnitř firmy. Dodavatelé, zákazníci, ale i zaměstnanci by měli vědět kdo jste, jaká je vaše vize, příběh… “Nesnažte se vytvářet příběhy o tom, kdo jste, ale komunikujte to, kdo opravdu jste,” říká Irena. Poučka fake it, till you make it nefunguje.

Efektivita a výsledky PR se dost těžko měří. Je to dlouhodobá práce a výsledky se můžou ukázat až za dlouhou dobu. Dobré PR se neměří na počet článků v novinách. A pokud vám je někdo slibuje, myslete na to, že PR je mnohem komplexnější. Jak poznat že pracuju s dobrou PR agenturou nebo PRistou? Měl by plnit, to co slíbí. Spolupráce s ním by měla dávat smysl byznysově. A zmínka o vašem brandu by měla plnit jen ty média, která jsou pro vás relevantní.

Co dělá PR konzultant kromě toho, že komunikujte s novináři? Ne vždy je vaše téma pro novináře zajímavé nebo se hodí ho odkomunikovat jinde. Na sociálních sítích, blogu, podcastu, eventu…

Také se dozvíte, kdy se vyplatí mít interního PRistu a kdy si najmout externí agenturu.

V bonusové části rozhovoru se dozvíte praktické tipy na krizovou komunikaci. Kdo by měl v krizi za firmu komunikovat, co je vhodné komunikovat v jakou chvíli a jak být připraven. A taky proč je fajn, říkat vždycky pravdu.

Irena Zatloukalová – Irena působila jako tisková mluvčí v ČSOB, v Hypoteční bance a od roku 2011 v Seznam.cz. Od roku 2018 je spolumajitelkou PR agentury Fenek PR. Fenek PR se specializuje na PR a komunikaci technologických firem. Irena o sobě říká, že je tak trochu pankáč, což je i jeden z důvodů proč s Jirkou Vicherkem začala podnikat.

Mějte Prémiový účet Patreon a poslechněte si bonusovou část rozhovoru s Irenou. Členem se můžete stát zde.

Sledujte nás na sociálních sítích

Facebook  Instagram  Youtube 

Vybrané rozhovory

Využitím těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Více informací.